Friday 30 August 2013

31.7.2008

58º17,426´N 154º16,003´W

Kukak Bay

Jatkoimme Kukak Bayhin, minne on matkaa linnuntietä vain muutama maili, mutta lokiin niitä kertyi kaikkiaan 35. Shelikof Straitissä tuuli mukavasti, ja saimme taas pitkästä aikaa nauttia kunnon purjehtimisesta.

Iltapäivällä ankkuroimme Kukak Bayn pohjukkaan samaan paikkaan kuin vuotta aikaisemmin. Näimme tullessamme jokisuistossa kolme karhua, joista yksi sai pienen ryntäilyn jälkeen pyydystettyä lohen. Ankkuroituamme jäimme katselemaan rannalla liikuskelevan piikkisian touhuja. Emme olleet aikaisemmin nähneet moista otusta. Seuraavana päivänä menimme jollalla katsomaan karhuja. Koska sillä hetkellä ainoa kalassa ollut karhu oli turhan kaukana jokisuusta, jotta olisimme saaneet siitä kunnon kuvia, päätimme panostaa kalastukseen. Haimme veneeltä uistimet ja menimme heittelemään samaan paikkaan, mistä olimme viime kesänä saaneet taimenia. Taimenet olivat ilmeisesti muuttaneet muualle, sillä tällä kertaa Pekka sai saaliiksi kunnon lohen (king). Toinenkin lohi oli kiinni, mutta ehti irrota ennen kuin se saatiin haaviin. Mutta yhdestä kalasta riitti hyvin niin graavattavaksi, savustettavaksi kuin grillattavaksikin. Herkullista!